tirsdag 28. februar 2012

15 mnd kontroll


 For en uke siden var Helle og jeg på 15 mnd kontroll. Det ble vaksine og veiing som det ofte blir hos helsesøster, og veiinga gikk bedre enn vaksineringa for å si det sånn .. Oi, hun har temperament, sa helsesøster, akkurat som de har sagt ved de andre sprøytene og. Men ække det bare fint da ! At frøkna kan si ifra at hu blir skikkelig forbanna når de stikker sånn uten videre. Det syns jeg.

Tenkte jeg skulle vise dere vekstkurven til Helle, syns den er så fin. Kurvene på midten viser der de fleste barn ligger fra fødsel og frem til fire års alder. Helle sin derimot begynner langt langt der nede, men går i bratt oppoverbakke. Og nå ligger hu akkurat midt på normalkurven for 15 mnd bebiser. 10, 3 kilo veier hu, og 80 cm lang.
Helsesøster skrøt litt. Det liker vi! Helle var så flink til å snakke, og gjøre seg forstått med de ordene hun kan, og viste at hun forsto mye av det jeg sa til henne.

4 kommentarer:

  1. Så flott vekstkurve!! Hellegull er akkurat passe;)) Og jammen er det bra at du sier fra,Helle!!

    SvarSlett
  2. Mauren

    Liten?
    Jeg?
    Langtifra.
    Jeg er akkurat stor nok.
    Fyller meg selv helt
    på langs og på tvers
    fra øverst til nederst.
    Er du større enn deg selv kanskje?

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Er godt å ha egen vilje sjølv om det kan være litt slitsomtfor foreldrene når en ikke alltid skjønner hva minsten mener! Pappaen til Helle hadde og massevis av egen vilje, slitsomt til tider men er ikke i tvil om at det har kommet godt med!!!;)) og når noen stikker en sånn plutselig er det no lov å si fra! Fantastisk gode bilder av gullet!;) klem fra farmor

      Slett